zondag 24 juni 2012

snoep(erige) WINKEL

O, O, O, wat hebben wij (dé brei-meisjes) genoten.

met ons vijfen hadden we afgesproken om naar deze galerie te gaan in Naarden vesting.Daar zouden gebreide objecten te zien zijn van deze kunstenares. Je leest het al "zou", want tot onze verbazing waren er maar 3 brei objecten (wel heel leuk) te zien en een paar andere kunstwerken. Het was hylarisch, en we moesten er onbedaarlijk om lachen, maar ook piepte er de teleurstelling naar boven. Want we verwachtten natuurlijk dat we heerlijk geinspireert zouden worden.


        
                                              foto's brei-meisje Carin

O, O  wat een geluk dat ik 'per ongeluk' het adres van een nieuw winkeltje tegen kwam bij Annelies op haar blog.

ATELIER STEEKJES & KRUISJES, SCHOOLSTRAAT 11, 1271 SC HUIZEN IS GEOPEND DO-VR-ZA VAN 11.00 TOT 16.00 UUR


                                                                                foto geleend van Annelies


Naarden vesting weer uit, linksaf en je komt Huizen (mijn geboorte dorp) binnen.

O,OOOO de buitenkant van het winkeltje beloofde al veel. En de inhoud voldeed ten volle aan deze belofte.

                                                                                    foto geleend Marijke

O,OOO,OOOO dát is het énige wat je de eerste minuten kan uitbrengen. Het stond propvol met de enigste handwerkjes en materialen Veel borduurwerk in een mooie romantische Franse (brocante) stijl in mooi rood/wit en kantjes en  roosjes. En toch was het door de veelheid heel overzichtelijk en een feest om er te zijn. Eerst kregen we een heerlijk kopje koffie aan geboden dat een weldaad was voor onze teleurgestelde ego-tjes ;-)) Daarna kijken, kijken en nog eens kijken om tenslotte tot een keuze te komen. Ieder had een tasje vol heerlijkheden mee en we gingen ZEEEEER geïnspireerd naar huis.

Natuurlijk liet ik bij ben ook een paar mini sokjes achter. Op de terugweg reden we langs allerlei plekjes uit mijn jeugd en verkerings tijd. In 40 jaar niet meer gezien, wat was dat een fijne ervaring voor mij, en de andere meisjes genoten volgens mij mee.

Resultaat van deze dag is dat wij een naast onze 2 brei-café's een borduurclubje hebben opgericht. Ik kan al mijn borduurspullen/boeken weer tevoorschijn halen. Wat jammer toch dat al de info en foto's van mijn oude blog zo moeilijk zijn terug te zien/vinden. Maar in real life heb ik nog genoeg te tonen en te delen.

De dames van het winkeltje hebben ook allebei een blog........

Marijke....http://marijke-steekjeskruisjes.blogspot.nl/ en


Gonnie....http://rozenenruiten.blogspot.nl/ 

en bij Lida een mooi fotoverslag van de winkel.




BLOGLIJST (<= klik) -
er worden nog steeds namen aan de lijst toegevoegd.


Ben ik vergeten je naam toe te voegen of wil je ook op de lijst staan, geef het dan hier nog even door !!

14 opmerkingen:

  1. Wat jammer voor jullie, maar dat winkeltje is dan een geweldige bonus, wat een snoepwinkel.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zonde zeg, van die galerie.. Gelukkig maar dat het winkeltje van Marijke en co alles weer goed maakte! Heerlijk om zo geïnspireerd te worden! Fijne (borduur?)zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Marian'ne, dat museumbezoek moet toch wel een beetje terleurstellend zijn geweest want volgens mij maakt ze hele bijzonder dingen. Maar het winkeltel vergoed, het staat ook op mijn verlanglijstje om eens te bezoeken als ik bij mijn zus ben.
    Dank voor de links naar hun blogs! Weer veel moois te zien. Groetjes van Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De blog van dat winkeltje heb ik een tijdje geleden ontdekt. En ik "mag" er voorlopig niet naar toe gaan van me zelf. Heb nog zoveel liggen hier maar ik kan mij helemaal voorstellen dat het genieten was. Nou is de Vesting zelf wel heel mooi om door heen te lopen hoor.!
    fijne zondag en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schattig winkeltje heb je bezocht. Het winkeltje staat ook al op mijn verlanglijstje sinds een paar maanden dat ze geopend zijn maar het komt er steeds niet van.Toch maar snel eens gaan kijken.

    Jullie hebben ondanks alles een leuke dag gehad.

    Groetjes van Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo te lezen is het toch nog helemaal goed gekomen! En dan in ons dorp wie had dat gedacht (lol) Fijne zondag verder, knuffel Else

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeps komt vast door de storm! Dat moet natuurlijk zijn "En dat is ons dorp ..............."

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O wat hebben jullie een leuke dag gehad kan me voorstellen dat jullie er enorm van hebben genoten. En wat leuk dat je weer gaat borduren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jammer van de breiobjecten, maar ik was dus deze week ook in Huizen in dat winkeltje en heb er echt van genoten en heel veel inspiratie opgedaan! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Huizen wordt nog eens beroemd ! Leuk dat jullie het zo gezellig hebben gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer van de tentoonstelling maar gelukkig konden jullie nog naar Huizen. Ik durf er niet naar toe te gaan. Ben namelijk bang dat ik gelijk mijn zakgeld van het hele jaar opmaak. Ik heb wel de brocante dame besteld. Die vond ik zo leuk. Helemaal geschikt voor mijn kleine borduurseltjes. Nu nog bekijken gaat ze over de post of ga ik haar halen. Ik denk.................. Leuk dat je het borduren weer oppakt. Er is zoveel moois op de markt/internet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is ook een snoeperig winkeltje... En, jammer dat je bijna voor niks ging, maar 't kwam toch reuzegoed. Heb je al contact gehad met weblog over je oude blog? Bij mij is alles terug maar ik ga verder met blogger.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh dat lijkt me inderdaad een enige winkel!! Wat goed dat je daar nog naar toe kon, lekker genieten. Lieve groet van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik was er vanmiddag voor het eerst met precies dezelfde reactie. Gave winkel!!

    BeantwoordenVerwijderen