woensdag 27 juli 2016

Uit 'breien'

Dagje uit, eerst naar Leeuwarden naar de tentoonstelling "breien", op de terugweg naar Joure naar de prachtige breiwinkel 'Ajour'. En als afsluiter heerlijk aan het water gezeten op Urk.



In het museum zijn breitafels waar wij tussendoor een half uurtje zijn gaan zitten breien. Leuk alle aanspraak die je dan krijgt. Ik had natuurlijk wat mini sokjes mee en één dame herkende mij zelfs van mijn sokjes. Wat leuk dit is de eerste keer in real life !!!



Mooie tentoonstelling over de historie van het breien, moderne breikunst maar ook mooie oude werkjes, veel lesmateriaal in de vorm van miniatuurbreiwerkjes.



Natuurlijk hadden de mini sokjes en handwarmertjes mijn grote interesse.
Zelfs voor baby's al vingerloze handschoentjes en de breirol is nog geen 10cm breed.
Het kousje voor de rij mini sokjes is baby formaat.




1 opmerking:

  1. Oh.... helemaal verliefd op het prachtige breiwerk dat je hier laat zien... was denk ik een hele mooie tentoonstelling....*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen