dinsdag 10 oktober 2017

want

Hehe, eindelijk weer eens een want op de pen, deze uit het nieuwe boek .
Ik 'moet' van mijzelf deze op een rondbreinaald breien om daar meer vaardigheid in te krijgen. Omdat dit patroon maar in 2 kleuren is is dat nog wat eenvoudiger.



Dit garen is van "Klinta wolle" de Nate ik brei op een bamboe naald 2.5 mm van ChiaoGoo van 80 cm. Ik denk dat 100 cm meer geschikt is voor de magic loop.
Deze kabel is wat stugger dan andere merken, weet niet of een spoepeler kabel prettiger is.


Het garen komt in strengen aan dus heel wat op te bollen voor MM. Het lukt mij niet om hier linken te plaatsen. Het is er in veel mooie kleuren .


Ook kocht ik een yarn sleeve bij "The Purple Lady" via Etsy. Een stretch hoesje dat je om je bol garen kunt doen. Natuurlijk ook zelf te maken.

Een leuk retro stofje !!

7 opmerkingen:

  1. Wat een móóie wanten worden dat! Prachtig gebreid, en dat op een rondbreinaald. (draag je al die wanten zelf, Marian'ne?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Rian, deze passen mij niet.
      Ik ga er de muur maar mee behangen !;))

      Verwijderen
  2. Mooie wanten worden dat.
    Een patroon van een hoesje om je zelf opgebolde bol garen in te doen vind je bij Wolhalla op de pagina kadootjes. http://www.wolhalla.nl/page:6_kadootjes even naar beneden scrollen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zal eens kijken Marian, heb op het moment geen tricot in huis en heb geen lock mogelijkheid op mijn machien.
    Dus effe 1 besteld, jou van brei gatches ;))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ben ik niet, maar het patroon voor dat hoesje wat ik bedoel is gebreid van een rest sokkenwol. Dus helemaal geen machine nodig, alleen maar paar sokkennaaldjes ;-)

      Verwijderen
  4. Wat schitterend, vooral dat bloemachtige motief !

    BeantwoordenVerwijderen